Destinasi Ikan Bakar Selangor: 10 Senarai Pilihan Anda

Menikmati Kelezatan Ikan Bakar Selangor: Pengalaman Gastronomi yang Memikat, Selangor, sebuah negeri di Malaysia, tidak hanya terkenal dengan kemegahan bandaraya Kuala Lumpur dan pelbagai atraksi pelancongan lainnya, tetapi juga dengan kepelbagaian hidangan enaknya. Salah satu hidangan yang tidak boleh dilewatkan apabila melawat Selangor adalah ikan bakar. Dari Kuala Selangor hingga ke Port Klang, terdapat pelbagai tempat yang menawarkan pengalaman gastronomi yang mengasyikkan dengan hidangan yang lazat.

Ikan bakar Selangor mempunyai ciri khas tersendiri yang membezakannya daripada hidangan ikan bakar di tempat lain. Ia melibatkan penggunaan rempah-rempah tradisional yang kaya dengan rasa, teknik pembakaran yang terampil untuk memastikan ikan masak sempurna, dan kepelbagaian pilihan sos dan cicah yang memuaskan lidah.

Setiap kedai ikan bakar Selangor mempunyai keunikan dan rasa yang berbeza. Sebagai contoh, Warong Kak Long di Kuala Selangor terkenal dengan rempah khasnya yang memberi rasa unik kepada ikan bakarnya. Di samping itu, Gerai Alai di Kuala Selangor menonjolkan rempah yang lebih pedas dan berintensiti tinggi, sesuai bagi peminat hidangan pedas. Restoran Parameswara di Klang pula menawarkan suasana santai dan pilihan hidangan laut yang pelbagai untuk dinikmati bersama.

Menikmati hidangan ikan bakar Selangor bukan sekadar tentang mencicipi makanan, tetapi juga tentang pengalaman gastronomi yang melibatkan pemandangan yang indah, suasana yang bersahaja, dan kehangatan tempat-tempat tersebut. Setiap gigitan yang lazat adalah pengalaman yang mengasyikkan, dan mencuba pelbagai tempat akan memperkaya pengalaman gastronomi anda.

Senarai kandungan

Dulang TokMi: Destinasi Utama bagi Penggemar Ikan Bakar Selangor

Dulang TokMi adalah destinasi yang wajib dikunjungi bagi penggemar ikan bakar, dengan reputasi yang gemilang di kalangan netizen dan peminat makanan. Terletak di Seksyen U19, Sungai Buloh, Selangor, kedai ini menjanjikan pengalaman makan yang memuaskan dengan pelbagai hidangan laut yang lazat.

Keistimewaan Dulang TokMi

Ketenaran Dulang TokMi Ikan Bakar tidak datang secara kebetulan. Kedai ini memenangi hati pelanggan dengan tiga faktor utama: kebersihan, rasa makanan yang enak, dan harga yang berpatutan. Banyak ulasan positif yang menekankan kebersihan kedai ini, memberikan keyakinan kepada pelanggan bahawa mereka sedang menikmati makanan dalam suasana yang bersih dan selesa.

Menu Pilihan

Antara hidangan yang paling diminati di Dulang TokMi adalah pari bakar, siakap bakar, dan sotong bakar. Hidangan-hidangan ini disediakan dengan rempah yang kaya dan dibakar dengan sempurna, menjadikan setiap gigitan penuh dengan cita rasa laut yang segar. Bagi sesiapa yang ingin menikmati hidangan yang lebih lengkap, mereka juga menawarkan hidangan berset lengkap dengan pelbagai lauk, ulam, gulai, dan air.

Pilihan Masakan

Selain daripada hidangan bakar, Dulang TokMi juga menawarkan pelbagai pilihan masakan panas dan masakan bergoreng. Ini membolehkan pelanggan memilih mengikut citarasa masing-masing, sama ada untuk mencari hidangan tradisional yang panas dan berapi atau hidangan yang lebih santai dan berair.

Lokasi dan Waktu Operasi

Dulang TokMi Ikan Bakar terletak di Gerai No.12, Seksyen U19, bersebelahan dengan stesen minyak Shell. Waktu operasinya adalah dari Selasa hingga Ahad, bermula dari jam 4 petang hingga 12 malam. Ini memberi pelanggan peluang untuk menikmati hidangan mereka pada waktu petang atau malam, menjadikannya destinasi yang sesuai untuk sebarang acara makan.

Dengan reputasinya yang kukuh di kalangan netizen dan peminat makanan, Dulang TokMi Ikan Bakar adalah pilihan terbaik bagi sesiapa yang mencari pengalaman makanan laut yang memuaskan di Selangor. Dengan kombinasi kebersihan, rasa makanan yang enak, harga yang berpatutan, serta pelbagai pilihan hidangan, tidak hairanlah mengapa kedai ini menjadi kegemaran ramai.

Cik Melur: Menjelajahi Kelezatan Hidangan Laut dengan Sentuhan Khas

Cik Melur adalah destinasi makanan laut yang menarik di Selangor dan Kuala Lumpur. Dengan reputasi yang kukuh dalam penyediaan hidangan ikan bakar, Cik Melur menjanjikan pengalaman makan yang memuaskan dengan hidangan laut yang lazat dan pelbagai pilihan set platter yang menggiurkan.

Keunikan Cik Melur

Salah satu ciri unik Cik Melur adalah kehadiran beberapa cawangan di Selangor dan Kuala Lumpur, menjadikannya lebih mudah diakses oleh penggemar makanan laut di kawasan tersebut. Meskipun terkenal dengan ikan bakarnya, Cik Melur juga menawarkan pelbagai hidangan lain seperti sotong celup tepung, kerang bakar, dan lala krim kari untuk memuaskan pelbagai citarasa.

Menu Pilihan

Antara menu yang paling popular adalah set Bako Platter, yang sesuai untuk berkongsi bersama dua hingga empat orang. Setiap platter menawarkan pelbagai hidangan laut, termasuk pilihan Siakap Bako Platter, Talapia Bako Platter, atau set SeeFood Bako Platter yang menyajikan pelbagai jenis hidangan laut. Dari ikan bakar hingga sotong celup tepung yang renyah, setiap hidangan pasti akan memuaskan selera anda.

Lokasi dan Waktu Operasi

Cik Melur terletak di No 27, Jalan PJU 5/20A, The Strand Kota Damansara, 47810 Petaling Jaya, Selangor. Waktu operasinya adalah setiap hari dari jam 9 pagi hingga 10 malam, memberi pelanggan peluang untuk menikmati hidangan mereka pada bila-bila masa dalam sehari.

Cik Melur adalah destinasi yang sempurna bagi sesiapa yang mencari pengalaman makanan laut yang memuaskan di Selangor dan Kuala Lumpur. Dengan pelbagai hidangan laut yang lazat dan set platter yang menggiurkan, ia pasti akan memuaskan selera penggemar makanan laut dari semua peringkat.

Abah Ikan Bakar Sungai Besar: Kelezatan Hidangan Laut di Tepi Pantai

Abah Ikan Bakar Sungai Besar adalah destinasi yang tidak boleh dilewatkan bagi pencinta makanan laut yang sedap dan berkualiti. Terletak di Sekinchan, Selangor, kedai ini menawarkan pelbagai hidangan bakar yang lazat dengan bahan-bahan segar dan harga yang berpatutan. Selain itu, pengalaman makan di sini juga diperkaya dengan pemandangan alam yang menarik sekitar pantai.

Keistimewaan Abah Ikan Bakar

Abah Ikan Bakar Sungai Besar telah mencapai populariti yang cukup tinggi berkat kepada keenakan hidangan bakar mereka, terutamanya hidangan laut yang sedap dan segar. Semua bahan makanan disediakan dengan teliti untuk memastikan kualiti yang terbaik, menjadikan setiap hidangan berbaloi untuk dicuba.

Menu Pilihan

Selain daripada hidangan ikan bakar juga terkenal dengan hidangan king crab dan lobster yang dimasak dengan cara yang unik seperti butter milk dan salted egg. Kedua-dua hidangan ini menawarkan rasa yang kaya dan tekstur yang lembut, memuaskan selera pencinta makanan laut. Pelanggan juga boleh menikmati pelbagai hidangan laut lain yang disediakan, memberi peluang untuk mencuba pelbagai rasa dan tekstur.

Pengalaman Makan yang Menarik

Satu lagi keistimewaan Abah Ikan Bakar Sungai Besar adalah pengalaman makan yang menarik yang ditawarkan kepada pelanggan. Terletak di D’Muara Marine Park, pelanggan dapat menikmati pemandangan menarik sekitar bot nelayan sambil menikmati hidangan mereka. Angin sepoi-sepoi bahasa yang menyelusuri pantai menambahkan lagi kepada pengalaman makan yang santai dan menyegarkan.

Lokasi dan Waktu Operasi

Abah Ikan Bakar Sungai Besar terletak di D’Muara Marine Park, Sungai Haji Dorani, Sungai Besar, Selangor. Waktu operasinya adalah dari Rabu hingga Ahad, bermula dari jam 12.30 tengah hari hingga 10.00 malam, memberi pelanggan peluang untuk menikmati hidangan mereka pada waktu tengah hari atau malam.

Jadi, jika anda mencari pengalaman makanan laut yang lazat di tepi pantai Selangor, Abah Ikan Bakar Sungai Besar adalah destinasi yang sesuai untuk anda. Dengan hidangan laut yang segar, harga yang berpatutan, dan pengalaman makan yang menarik, ia pasti akan memuaskan selera anda dan meninggalkan kesan yang sukar dilupakan.

Ikan Bakar Terangkat: Destinasi Makanan Laut yang Menggiurkan di Kajang

Ikan Bakar Terangkat merupakan destinasi yang sangat dicari oleh pencinta makanan laut di Kajang. Terletak di Kampung Sungai Merab Luar, kedai ini menawarkan pengalaman makan yang memuaskan dengan pelbagai pilihan masakan laut lain yang segar dan lazat.

Konsep Medan Selera

Salah satu keunikan Ikan Bakar Terangkat adalah konsep medan selera yang diterapkan di kedai ini. Pelanggan diberi kebebasan untuk memilih ikan dan masakan laut yang mereka inginkan, serta pilihan tiga rasa yang berbeza: sweet sour, masakan stim, atau masakan bakar. Hal ini membolehkan setiap pelanggan menyesuaikan hidangan mereka mengikut citarasa masing-masing, menjadikan pengalaman makan lebih personal dan memuaskan.

Keistimewaan Hidangan

Ikan merah dan ikan jenahak bakar adalah antara hidangan yang paling dicari di Ikan Bakar Terangkat. Kedua-dua hidangan ini dikatakan ‘terangkat’, memberikan pengalaman rasa yang luar biasa kepada pelanggan. Kedai ini juga terkenal dengan sotong celup tepung yang renyah dan lazat, yang pasti menjadi hidangan tambahan yang harus dicuba.

Tempahan dan Waktu Operasi

Disarankan untuk membuat tempahan terlebih dahulu sebelum mengunjungi kedai ini, terutama pada waktu malam selepas maghrib kerana kedai ini sentiasa dipenuhi dengan peminat ikan bakar. Dengan merancang kunjungan anda, anda dapat menikmati makanan dengan lebih tenang tanpa perlu menunggu lama.

Lokasi dan Waktu Operasi

Ikan Bakar Terangkat terletak di No 1, Lot 3083, Jalan Ayer Hitam, Kampung Sungai Merab Luar, 43000 Kajang Selangor. Waktu operasinya adalah setiap hari dari jam 5 petang hingga 12 malam, memberi peluang kepada pelanggan untuk menikmati hidangan mereka pada waktu petang atau malam.

Ikan Bakar Petai Banjir: Keunikan Petai dalam Hidangan Laut di Medan Selera Adikku

Ikan Bakar Petai Banjir di Medan Selera Adikku adalah destinasi yang wajib dikunjungi bagi pencinta makanan laut dan peminat petai. Terletak di Kajang, Selangor, kedai ini menawarkan pengalaman unik dengan hidangan yang diselaputi dengan aroma dan rasa petai yang khas.

Keunikan Petai dalam Hidangan Laut

Medan Selera Adikku menawarkan sesuatu yang berbeza dengan memasukkan petai ke dalam hidangan ikan bakarnya. Petai tidak hanya menambahkan rasa unik kepada hidangan, tetapi juga memberikan pelbagai manfaat kesihatan. Pes dan rempah hidangan ini dirembeskan selama 8 jam mengikut resepi turun-temurun, mencipta pes yang pekat dan berperisa. Ini memberikan rasa yang mendalam dan memuaskan kepada hidangan.

Menu Terlaris: Sotong Bakar Petai Banjir

Selain hidangan ikan bakar, sotong bakar petai banjir juga menjadi menu terlaris di sini. Kombinasi antara rasa sotong yang segar dengan aroma dan rasa petai yang khas menjadikan hidangan ini sangat memuaskan lidah. Ini adalah pilihan yang sempurna bagi sesiapa yang mencari sesuatu yang berbeza tetapi lazat.

Tempat dan Waktu Operasi

Medan Selera Adikku terletak di Jalan Sungai Ramal Dalam, Kajang, Selangor. Waktu operasinya adalah dari Selasa hingga Ahad, dengan waktu makan tengah hari dari jam 11 pagi hingga 4 petang dan waktu makan malam dari jam 7 malam hingga 10 malam. Ini memberikan pelanggan peluang untuk menikmati hidangan mereka pada waktu yang sesuai bagi mereka.

Gerai Syam Bawah Pokok: Pengalaman Makanan Thai yang Mengasyikkan di Puchong

Gerai Syam Bawah Pokok merupakan destinasi yang unik bagi pencinta makanan Thai di Puchong, Selangor. Dikenali dengan rasa ikan bakar Thai yang istimewa, kedai ini menawarkan pengalaman makan yang memuaskan dengan pelbagai hidangan Thai yang lazat dan menarik.

Keunikan Rasa Thai

Berbeza dengan ikan bakar tradisional, rasa di Gerai Syam Bawah Pokok dimasak dengan cita rasa Thai yang khas. Keunikan ini menjadikan hidangan di sini digemari oleh ramai pengunjung yang mencari pengalaman rasa yang berbeza. Selain ikan bakar, sotong bakar buncit, perut bakar, dan kambing bakar madu juga menjadi pilihan yang popular di sini.

Pelbagai Hidangan Thai yang Menarik

Kedai ini tidak hanya menawarkan ikan bakar, tetapi juga pelbagai hidangan Thai lain yang menyelerakan. Dari daging harimau menjerit hingga miang pla, serta mukbang talam dan shellout, pelanggan pasti akan dimanjakan dengan pilihan yang pelbagai dan lazat. Mi celup dan somtam turut menjadi menu terlaris di sini, memperkaya pengalaman makanan Thai mereka.

Waktu Operasi yang Fleksibel

Gerai Syam Bawah Pokok turut mempunyai waktu operasi yang fleksibel untuk memenuhi keperluan pelanggan. Menu pagi disajikan seawal jam 9 pagi, termasuk sup tulang daging bakar, nasi ala kak wok, nasi ayam, dan nasi ikan bawal goreng sambal kicap. Waktu makan malam pula bermula dari jam 5.30 petang hingga 1.30 pagi, memberi pelanggan peluang untuk menikmati hidangan Thai sepanjang hari.

Lokasi

Gerai Syam Bawah Pokok terletak di Lot 356, Jalan Indah 1, Taman Puchong Indah, 47100 Puchong, Selangor. Lokasinya yang strategik menjadikannya mudah diakses oleh penduduk tempatan dan pengunjung dari luar kawasan.

Restoran Tirai Kayangan: Destinasi Makanan Melayu yang Mengasyikkan di Shah Alam

Restoran Tirai Kayangan adalah destinasi yang sempurna untuk pencinta makanan Melayu di Shah Alam, Selangor. Terletak di Seksyen 7, restoran ini menawarkan pelbagai hidangan Melayu yang lazat, termasuk aneka ikan bakar yang padu dan hidangan lain yang memikat selera.

Antara menu yang paling menarik di Restoran Tirai Kayangan adalah pelbagai pilihan ikan bakar yang padu. Siakap, tilapia, dan pari menjadi pilihan utama yang pasti akan memuaskan pencinta makanan laut. Pengalaman makan di sini pastinya akan diperkaya dengan cita rasa yang kaya dan berbaloi untuk dicuba.

Selain hidangan ikan bakar, Restoran Tirai Kayangan juga menawarkan pelbagai hidangan lain yang patut dicuba. Antara yang paling laris adalah chicken buttermilk, mee kari nyonya marvellous, tomyum chiangmai marii padu, dan nasi goreng seafood daun pisang. Jika anda datang bersama keluarga atau rakan-rakan, disarankan untuk mencuba setiap menu yang disarankan untuk pengalaman makan yang lebih memuaskan.

Waktu Operasi

Restoran Tirai Kayangan beroperasi setiap hari dengan waktu operasi yang fleksibel. Mereka buka dari jam 11 pagi hingga 3 petang untuk waktu makan siang, dan dari jam 4 petang hingga 12 pagi untuk waktu makan malam. Ini memberi pelanggan peluang yang mencukupi untuk menikmati hidangan mereka pada waktu yang sesuai bagi mereka.

Lokasi

Restoran Tirai Kayangan terletak di 1, Jalan Kristal K7/K, Seksyen 7, 40000 Shah Alam, Selangor. Lokasinya yang strategik menjadikannya mudah diakses oleh penduduk tempatan dan pengunjung dari luar kawasan.

AZR Mentarang Bakar & Seafood Sekinchan: Kelezatan Ikan Bakar dan Seafood Segar di Sekinchan

AZR Mentarang Bakar & Seafood Sekinchan merupakan destinasi yang menarik bagi pencinta ikan bakar dan seafood segar di Sekinchan, Selangor. Walaupun namanya menekankan kepada mentarang bakar, namun pelbagai hidangan laut di sini tidak akan mengecewakan dari segi rasa dan kesegarannya.

Pelbagai jenis ikan boleh dipilih di sini, termasuk siakap, pari, dan belut. Kedai ini memastikan ikan yang disajikan segar dan diproses dengan teliti untuk memastikan kualiti yang terbaik. Pengalaman makan di sini pastinya akan diperkaya dengan cita rasa ikan bakar yang lezat dan memuaskan.

Antara menu terkenal di sini adalah mentarang dan belangkas, yang boleh dimasak dalam gulai lemak atau dibakar. Kedua-dua hidangan ini memperoleh pujian daripada pelanggan kerana rasanya yang unik dan lazat. Pengalaman mencuba menu unik ini pastinya akan meninggalkan kesan yang sukar dilupakan.

Selain ikan bakar, pelbagai jenis makanan laut lain juga boleh ditemui di sini, termasuk lala, pepahat, kerang, udang, dan sotong. Semuanya dipastikan segar dan disediakan dengan teliti untuk memastikan kualiti terbaik. Kelezatan seafood ini pasti akan membuatkan anda ingin kembali untuk mencubanya lagi.

Lokasi dan Waktu Operasi

AZR Mentarang Bakar & Seafood Sekinchan terletak di Tepi Jalan Besar Parit 8, Sungai Leman, Sekinchan, Selangor. Waktu operasinya adalah setiap hari dari jam 10 pagi hingga 7 petang, memberi pelanggan peluang untuk menikmati hidangan mereka sepanjang hari.

Sisik Medan: Kelezatan Ikan Bakar di Shah Alam

Sisik Medan merupakan destinasi yang wajib dikunjungi bagi pencinta ikan bakar di Shah Alam, Selangor. Terletak di Seksyen 13, kedai ini menawarkan hidangan yang segar dan diperap dengan rempah yang kaya, pasti membuatkan anda menjilat jari.

Keistimewaan Hidangan

Antara menu yang paling disyorkan untuk dicuba adalah siakap bakar rempah, telur sotong bakar tempoyak, dan siakap bakar tempoyak. Sotong bakar juga menjadi pilihan terlaris dengan saiz yang besar dan rasa yang memukau. Hidangan-hidangan ini disediakan dengan teliti untuk memastikan setiap gigitan memberikan kepuasan yang tiada tandingan.

Kemudahan yang Disediakan

Selain dari hidangan yang lazat, Sisik Medan Ikan Bakar juga menawarkan pelbagai kemudahan kepada pelanggan. Kawasan parkir yang luas, tempat duduk yang selesa, dan persembahan busking secara langsung menambah lagi pengalaman makan yang menyenangkan. Meskipun ramai pengunjung yang datang, pelanggan tidak perlu menunggu makanan dengan lama, memastikan pengalaman makan yang lancar dan menyenangkan.

Lokasi

Sisik Medan Ikan Bakar terletak di Seksyen 13, Shah Alam, Selangor. Lokasinya yang strategik menjadikannya mudah diakses oleh penduduk tempatan dan pengunjung dari luar kawasan. jika anda mencari destinasi untuk menikmati hidangan yang lazat di Shah Alam, Sisik Medan adalah tempat yang sesuai untuk anda. Dengan hidangan yang segar dan pilihan terlaris seperti telur sotong bakar tempoyak, ia pasti akan memuaskan selera anda.

Restoran Mak Kimbong: Destinasi Makanan Tradisional dan Ikan Bakar di Bangi

Restoran Mak Kimbong adalah tempat yang sempurna untuk menikmati hidangan tradisional dan ikan bakar yang lazat di Bandar Baru Bangi, Selangor. Dengan waktu operasi yang bermula seawal 7.00 pagi, restoran ini menyediakan pelbagai pilihan untuk sarapan, termasuk kuih-muih tradisional. Bagi waktu makan tengah hari, aneka hidangan menjadi pilihan utama pelanggan.

Keistimewaan Hidangan Ikan Bakar

Restoran Mak Kimbong menawarkan pelbagai jenis ikan bakar, termasuk pari, siakap, keli, dan bawal. Semua ikan disediakan dengan segar dan ukuran yang besar, memastikan kualiti terbaik untuk pelanggan. Rempah yang digunakan untuk perapan ikan bakar cukup rasa, menjadikan setiap gigitan memuaskan dan membuatkan anda menjilat jari.

Pilihan Utama Pelanggan: Sotong Bakar

Selain hidangan ikan bakar, sotong bakar juga menjadi pilihan utama pelanggan di Restoran Mak Kimbong. Dengan saiz yang besar dan tekstur yang kenyal, sotong bakar ini pasti memuaskan selera anda. Menikmati ikan bakar bersama dengan lauk-pauk kampung juga akan membawa kenangan masakan ibu yang lezat dan tradisional.

Lokasi dan Waktu Operasi

Restoran Mak Kimbong terletak di No 17, Jalan 4/1A Seksyen 4 Bandar Baru Bangi, Bangi, Selangor. Waktu operasinya bermula dari jam 7.00 pagi hingga 5.00 petang, memberi pelanggan peluang untuk menikmati hidangan mereka sepanjang hari. Jadi, jika anda mencari destinasi untuk menikmati hidangan tradisional dan ikan bakar yang lazat di Bangi, Restoran Mak Kimbong adalah tempat yang tepat untuk anda. Dengan pelbagai pilihan ikan bakar dan sotong bakar yang segar, serta suasana makanan kampung yang mengimbau kenangan, ia pasti akan memuaskan selera anda.

Mencari tempat yang menyajikan hidangan ikan bakar yang memuaskan memang menjadi tugas yang menarik, terutama bagi pencinta makanan laut di Selangor. Dari gerai tepi jalan hingga restoran yang mewah, Selangor menawarkan pelbagai pilihan untuk memenuhi cita rasa setiap individu. Dalam senarai yang telah dipilih berikut ini, Anda akan menemui destinasi yang dijamin memuaskan selera ikan bakar Anda.

Pertama, ada Dulang TokMi Ikan Bakar. Terletak di Sungai Buloh, kedai ini dikenali dengan kebersihan yang terjamin, makanan yang enak, dan harga yang berpatutan. Menu seperti pari bakar, siakap bakar, dan sotong bakar menjadi pilihan utama pelanggan.

Di Kuala Lumpur, Cik Melur menawarkan ikan bakar dan hidangan laut yang lezat. Dengan tiga cawangan, mereka mempunyai pelbagai platter yang memuaskan, seperti Bako Platter dengan pilihan siakap, talapia, atau set SeeFood yang menarik.

Jika anda merancang untuk mengunjungi Sekinchan, Abah Ikan Bakar Sungai Besar adalah tempat yang perlu anda kunjungi. Dengan pemandangan menarik sekitar bot nelayan sambil menikmati hidangan seperti lobster dan king crab, pengalaman makan di sini pasti akan diingati.

Ikan Bakar Terangkat di Kajang menawarkan pengalaman unik dengan pelbagai ikan seperti ikan merah dan jenahak bakar yang dikatakan ‘terangkat’ dengan rasa dan tekstur yang memuaskan. Sotong celup tepung juga menjadi menu istimewa di sini.

Di Medan Selera Adikku, Ikan Bakar Petai Banjir mempersembahkan kombinasi ikan bakar dengan petai yang unik. Dengan pes yang dimasak selama 8 jam, hidangan ini menawarkan cita rasa yang mendalam dan memuaskan.

Jika anda mencari pengalaman makanan Thai yang unik, Gerai Syam Bawah Pokok di Puchong adalah tempat yang sesuai. Dengan hidangan seperti daging harimau menjerit dan miang pla, serta suasana yang menyeronokkan, pengunjung pasti akan kembali lagi.

Restoran Tirai Kayangan di Shah Alam menawarkan hidangan Melayu tradisional dan ikan bakar yang lazat. Dengan hidangan seperti siakap bakar rempah dan telur sotong bakar tempoyak, restoran ini mempersembahkan cita rasa kampung yang otentik.

Di Sekinchan, AZR Mentarang Bakar & Seafood Sekinchan menyajikan hidangan ikan bakar dan seafood segar dengan pilihan seperti mentarang dan belangkas yang unik.

Sisik Medan di Shah Alam menawarkan hidangan ikan bakar dan sotong bakar yang memuaskan. Dengan sajian tradisional dan rasa yang autentik, pengunjung pasti akan merasa puas.

Terakhir, Restoran Mak Kimbong di Bandar Baru Bangi mempersembahkan hidangan ikan bakar dan tradisional yang lazat. Dengan pelbagai pilihan ikan bakar dan sotong bakar yang besar, tempat ini adalah pilihan terbaik untuk makanan kampung yang lezat.

Kesemua tempat ini dipilih berdasarkan rekomendasi peminat ikan bakar Selangor, memastikan anda mendapat pengalaman makan yang memuaskan. Jadi, jangan tunggu lagi! Ajak keluarga, pasangan, atau rakan-rakan anda untuk menikmati keenakan ikan bakar Selangor hari ini. Dengan pelbagai pilihan yang tersedia, pasti ada sesuatu untuk semua orang!